دختر دانش‌آموز در دام مرد شیطانی

جام جم آنلاین: مردی که اجیر شده بود و دختر دانش‌آموزی را در یکی از محله‌های کرج ربوده بود ، دستگیر شد و جستجوی پلیس استان تهران برای یافتن همدست وی ادامه دارد.

به گزارش «جام‌جم»، ماجرای این اقدام تبهکارانه روز سوم اردیبهشت امسال، هنگامی فاش شد که مردی با ارائه شکایت در شعبه یکم بازپرسی دادسرای امور جنایی کرج از ناپدید شدن دختر 9 ساله‌اش خبر داد.

مرد شاکی در اظهاراتش به بازپرس محمد حسینی رازلیقی گفت: دختر 9 ساله‌ام، مثل همیشه ساعت 7 صبح راهی مدرسه‌اش در یکی از محله‌های کرج شد؛ هنگام ظهر منتظرش بودیم تا به منزل مراجعه کند، اما خبری از وی نشد.

به همین دلیل همراه همسرم به مدرسه‌اش رفتم، ولی مسوولان مدرسه گفتند که دخترم امروز به مدرسه نیامده است. با شنیدن این حرف‌ها شوکه شدیم و جستجو برای یافتن فرزندمان را شروع کردیم، اما فایده‌ای نداشت، گمان می‌برم اتفاقی برای او افتاده است.

پس از این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به اداره جنایی آگاهی استان تهران ارسال شد. کارآگاهان با اطلاعاتی که از دختر گمشدهبه دست آوردند، تحقیقات برای یافتن او را آغاز کردند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان جنایی از همکلاسی ‌های دختر 9 ساله، مشخص شد روز حادثه هنگامی که وی مقابل در ورودی مدرسه ایستاده بود، راننده یک دستگاه خودروی دووی یشمی رنگ به بهانه این که برای پدر وی اتفاق افتاده و باید او را به خانه ببرد، دختر دانش‌آموز را در صندلی عقب خودرو سوار کرده و با خود برده است.

ماموران با اطلاعاتی که از همکلاسی‌های دختر گمشده به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از راننده خودروی دووی یشمی رنگ پرداختند و مشخصات وی و خودرویش به تمامی گشت‌های پلیس استان تهران ارسال شد و از ماموران خواسته شد، به محض مشاهده خودرو، آن را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند.

دختر دانش‌آموز در دام مرد شیطانی

جستجوهای پلیسی همچنان ادامه داشت تا این که روز بعد مرد شاکی به دادسرا آمد و سرنوشت سیاهی را که برای دخترش رقم خورده بود، بازگو کرد و به بازپرس حسینی رازلیقی گفت: شب گذشته زنگ در خانه‌ام به صدا درآمد، وقتی در را باز کردم، دختر گمشده‌ام را با تنی مجروح در مقابل خانه یافتم. او را به بیمارستان رساندم. وقتی از وضعیت فرزندم از پزشکان معالج سوال کردم، گفتند دخترم مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات مرد شاکی، از وی خواست برای شناسایی مرد آزارگر به همراه دخترش به مرکز پلیس برود.

به این ترتیب، کارآگاهان جنایی به تحقیق از دختر 9 ساله پرداختند که معلوم شد، مرد غریبه با یک دستگاه خودروی دوو به بهانه این که دوست پدرش است، او را ربوده و با تعارف آبمیوه، وی را بیهوش کرده و پس از آزار و اذیت، شامگاه حادثه دختر دانش‌آموز را از منزلی در شهرک بعثت تهران به کرج انتقال داده و گریخته است.

تصویر رایانه‌ای هویت رباینده را برملا کرد

با انجام چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد آزارگر ماموران آگاهی پی بردند تصاویر رایانه‌ای که دختر دانش‌آموز و همکلاسی‌هایش ترسیم کرده‌اند، با هم مطابقت دارد.

با مشخص شدن این موضوع، مامورانبه محلی که دختر خردسال در آن محل زندانی و مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، رفتند و پاتوق احتمالی متهم را 3 شبانه‌روز به طور نامحسوس تحت ‌‌نظر قرار دادند تا این که در روز چهارمبه مردی که با یک چمدان از مجتمع مسکونی خارج شده و در حال عبور از خیابان بود مشکوک و متوجه شدند، تصویر رایانه‌ای از متهم تحت تعقیب با وی مطابقت دارد.

بنابراین، با هماهنگی قضایی او را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره جنایی آگاهی استان تهران انتقال دادند. متهم خود را به نام قدرت (38 ساله)‌ معرفی و در بازجویی‌های پلیسی، ربودن و آزار و اذیت دختر خردسال را انکار کرد؛ اما هنگامی که در بازداشتگاه پلیس از سوی دختر ربوده شده مورد شناسایی قرار گرفت، به جرم سیاه خود اعتراف کرد.

اعتراف به آدم‌ربایی

قدرت - متهم - در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی قبل یکی از دوستانم که با خانواده شاکی اختلاف داشت به ملاقاتم آمد و خواست در قبال دریافت مبلغی نقشه یک آدم‌ربایی را برای وی عملی کنم که قبول کردم. او تصویر دختر9 ساله و نشانی محل زندگی و مدرسه‌اش را در اختیار من قرار داد.

یک هفته‌ای رفت و آمدهای دختر دانش‌آموز را تحت نظر گرفتم تا عاقبت روز حادثه نقشه ربودن او را طبق خواسته دوستم عملی کردم. هنگامی که او قصد داشت وارد مدرسه شود او را صدا زدم.

متهم افزود: وقتی دخترک به من نزدیک شد به او گفتم من از دوستان پدرش هستم و به خاطر این‌که حال پدرش بد شده او باید با من بیاید و به این ترتیب فریبش دادم و با خود بردم. در میانه راه آبمیوه مسمومی را به او تعارف کردم که پس از نوشیدن آن بیهوش شد و او را به منزلم واقع در شهرک بعثت تهران بردم.

متهم افزود: در بین راه دوستم به من تلفن زد و از ربودن دخترک باخبر شد و به من گفت او را در یکی از اتاق‌های منزل زندانی کنم و مورد آزار و اذیت قرار دهم و از این اقدام سیاه فیلم تهیه کنم تا چند روز بعد آن فیلم را به منزل شاکی ارسال کند و از خانواده او انتقام بگیرد.

طبق نقشه‌ای که او برایم طرح کرده بود، عمل کردم و همان شب دختر آسیب‌دیده را به کرج بردم و مقابل منزلش رها کردم و متواری شدم.

به دنبال اظهارات تکان‌دهنده متهم، کارآگاهان به بررسی از گوشی تلفن همراه وی پرداختند و فیلم 6 دقیقه‌ای را که متهم از صحنه‌های آزار و اذیت دختر دانش‌آموز تهیه کرده بود، کشف و ضبط کردند.

زنگ‌ خطری برای خانواده‌ها

بازپرس محمد حسینی رازلیقی، رئیس شعبه یکم دادسرای امور جنایی کرج با اشاره به این پرونده، ضمن هشدار به خانواده‌ها، از آنها خواست، آموزش‌های لازم را به فرزندان بویژه دختران دانش‌آموز خود بدهند تا فریب افراد غریبه را نخورند و گرفتار چنین دام‌های شیطانی نشوند.

بازپرس حسینی رازلیقی با دستور چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره در روزنامه از مردم خواست، چنانچه فرزندان آنها در دام این مرد گرفتار شده‌اند، برای شکایت به اداره جنایی آگاهی استان تهران واقع در کرج میدان طالقانی شمالی مراجعه کنند.

تحقیقات تکمیلی از متهم و دستگیری همدست فراری وی ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد